Belline úvahy
Len tak som premýšľala a uvažovala o tom, čo by stálo za úvahu, aby som o tom mohla napísať. A ako mi povedala jedna veľmi dobrá priateľka, nápady a myšlienky lietajú vzduchom sem a tam, narážajú do predmetov a odrážajú sa od nich a takto mi priletela myšlienka RPG a hneď za ňou myšlienka minulosti, obe mi jemnučko sadli na špičku nosa, jedna po druhej. Už boli moje a ja som ich nepustila.
RPG sa oproti minulosti naozaj veľmi zmenila. Ťažko sa dá uvažovať, či je to zmena k lepšiemu, v niektorých veciach určite áno, dnes je priam prežitok čítať krásne RPG popisy, ktoré dráždia našu fantáziu, vieme si lepšie predstaviť dané situácie, ako vyzerajú jednotlivé postavy, ako vyzerá prostredie. Postavy sú dobre profilované, oproti minulosti je tu zaznamenaný skutočný pokrok, len máloktorý hráč dokázal svoju postavu profilovať, dať jej typické výrazy, frázy, správanie, reakcie, spôsob reči, vyjadrovania.
Ďalšou zmenou a podľa môjho osobného názoru nie veľmi pozitívnou je dĺžka RPG. Dnešní hráči tlačia svoje RPG príspevky do extrémnych dĺžok a tu si dovolím urobiť malý rozbor na základe RPG pravidiel. Podľa už roky roky zaužívaných pravidiel sa RPG skladá z troch častí, z popisu činnosti postavy, z priamej reči a z myšlienok, ktoré si postava myslí. Tým pádom mi z toho vychádza, že umelé predlžovanie RPG príspevkov rôznymi poznámkami prečo to robí tak a nie inak alebo o tom, ako sa na jednej hodine Elixírov stretol s piatimi ľuďmi mi príde trochu scestné a osobne tieto poznámky nazývam „tláchaninami“, pretože to vôbec nie je podstatou ani RPG, ani toho RPG príspevku, je to len niečo, čo má umelo predĺžiť počet slov v domnienke, že to zvyšuje kvalitu. Omyl, kvalitu RPG to práve naopak, znižuje.
Aj tento odsek budem venovať extrémnym dĺžkam RPG príspevkov. Ďalším prípadom naťahovania dĺžky je popis dlhého časového úseku. Proti tomuto v skutku nemám nič len v prípade, ak hráč hrá sám, ale ak hrá s ďalším hráčom prípadne viacerými, je to dokonca až porušovanie nie len RPG princípov, ale aj pravidiel. Len si to predstavme, Bella zahrá v jednom príspevku udalosti, ktoré sa odohrali za poslednú hodinu, zahrá ako boli v Avalone, ako išli do cukroviniek, ktoré veci si tam kúpili ako sa potom rozhodli ísť do čajovne, ako sa v čajovni rozprávali o téme čarovanie mladistvých a ako sa nakoniec všetci spoločne vybrali ku nej domov a to všetko v jednom jedinom Bellinom príspevku. No čo teraz môžu urobiť ostatní hráči? Môžu už len niečo dodať k tomu, čo sa už stalo. Nemajú šancu nič zmeniť. Keby Bella napísala svoj príspevok kratší, ostatní by mali šancu zmeniť udalosť, trebárs aby nešli do čajovne, ale do deravého kotlíka, no lenže čo takto môžu? Môžu len okomentovať niečo, čo sa už stalo vlastne proti ich vôli, vlastne ich opäť niekto ovládal, čo je veľmi hrubé porušenie RPG pravidiel, lenže táto forma porušenia je veľmi nenásilná a mnoho hráčov si to ani neuvedomuje, ale je to chyba najhrubšieho zrna.
Dôsledky zbytočne dlhých a naťahovaných RPG príspevkov na seba dlho nenechajú čakať. RPG stojí, nehýbe sa, dlho sa čaká na odpovede a takmer vždy RPG ostane nedohraná, dokonca môžem uviesť aj príklad v Hríbovom háji. Chcete vedieť prečo tomu tak je? Pretože za prvé mnoho hráčov nebaví čítať tie dlhé eseje pričom gro toho príspevku sú sotva dve vety, ale na to, aby sa dopracoval k tým pre neho dôležitým dvom vetám sa musí prelúskať cez kopu omáčok. Druhým dôvodom je to, že sám musí takto umelo naťahovať svoje RPG príspevky, aby sa „nezahanbil“ pred ostatnými, keď všetci majú dlhé, tak on predsa nechce mať ako jediný tri riadky. Toto umelé naťahovanie, aby rozsah jedného príspevku mal pol strany je naozaj špeciálne, pre niektorých hráčov veľmi náročné, obtiažne a pre mňa osobne aj nudné. Predovšetkým strašne nudné a preto si myslím, že je frekvencia odpisovania nižšia pretože človek je pri počítači aj viac krát denne a keby mal odpísať štyri vety bolo by to pre neho oveľa jednoduchšie, menej časovo náročné a aj menej nudné a možno by odpísal aj trikrát za deň, ale keď má zakaždým napísať pol jednej strany, verím tomu, že to nudí viac hráčov, nie len mňa. No a, mám aj tretí dôvod. Hráčov po určitom čase onudí stále len niečo dodávať k tomu, čo sa už stalo a nemôcť nič na tom zmeniť. A presne toto je dôvodom, prečo hráči prestanú hrať na danom mieste a tá RPG sa už nikdy nedohrá, lebo ďalšie pokračovanie v jej hraní by bola tak príšerná nuda, že by si hráč úplne skazil prežitok z hrania RPG.
No a už len pár slov na záver. Mám pre vás návrh a bola by som rada, keby ste ho prijali. Čo keby sme skúsili vyhodiť zbytočné poznámky zo svojich príspevkov, ktorých účel je len natiahnuť dĺžku, ako žuvačku a čo keby sme skúsili popisovať kratšie časové intervaly, čo keby sme udalosti jednej hodiny rozdelili aj do 5 až 6 príspevkov a skrátili svoje príspevky na 3-6 riadkov a pre zmenu skúsili častejšie opisovať. Určite, že nás to bude viac baviť. Lebo napísať častejšie po tri riadky je oveľa jednoduchšie a zábavnejšie, ako napísať pol strany každý tretí deň. Ak skúsime zrealizovať môj návrh, RPG sa bude rýchlejšie hýbať, bude viac dynamická, viac sa toho stihne udiať a hlavne bude oveľa zábavnejšia. Odkiaľ môžem brať toľkú istotu? No lebo hrám RPG ešte od čias Merlina a kedysi sa naozaj takto hralo a verím tomu, že si to pamätá aj nejeden Aldariončan a tiež si myslím, že by sa k tomu vrátili. Netvrdím, že máme hrať menej kvalitnú RPG, práve naopak, skúsme zvýšiť kvalitu tým, že budeme hrávať za kratšie časové úseky a dovolíme tak svojim spoluhráčom včas reagovať a meniť udalosti, nie len dodávať.
predošlá strana | ďalšia strana |